Done

Det är över, au pair jobbet. Jag jobbade min sista dag idag, den 11 september 2012. En dag som varit full av sorg för amerikanerna som sörjt minnesdagen över elfte september. Det har varit fullt med sorg för mig med. Känner en viss lättnad av att vara kvar, för jag är såå klar med au pair jobbet men jag älskar familjen och livet här. Det är så svårt att förklara. Idag hade vi en lätt morgon sen skypade jag och gjorde lite ärenden under dagen. Mitt i allt kommer Malins silvriga volvo upp på uppfarten till mitt hus, då visar det sig att min nya au pair är kompis med Malins nya au pair. Hur sjukt?! Mådde lite dåligt och skrev till malin direkt. Känns som att det är nästa generation av oss. Storkillen va ledsen idag, inte kul att avsluta med två ledsna kilar som sitter påväg hem i bilen från simningen. Men de känns bra att vi tar avskedet efter Hawaii så att jag kan fokusera på min semester och friheten och över all glädje som jag känner iför att träffa alla i Sverige igen, det är bara tufft just nu. Min värdfamilj är jätte ledsna och den äldsta gråter var kväll, svårt att lämna då såklart. Men jag har lovat att komma snart igen. Efter jobb, packade jag, hade lång pratstund med min värdmamma med mycket tårar innan jag åkte till Starbucks för att hänga med brudarna en sista kväll på Starbucks. En frappucino för att fira och fick fyra gratis cakepops vilket passade utmärkt då vi taggade inför resan och vi alla är as taggade. Stack sen till en familj som jag jobbat lite för, drack massa vin och fick pratat av mig. Usch, de va mycket tårar där med och fick en present med mig, ett fint handgjort armband som hon gjort med ett S på och ett handskrivet brev. Så många underbara och fantastiska relationer man odlat under det här året, suger bara att man inte kan plocka med dom till Sverige.
Första kvällen som icke au pair, oh my god

 

Kommentera här: