Hemma

Nu har jag varit hemma i lite mer än en vecka. Det känns oerhört märkligt. Alla pratar svenska runt om en, det är ingen tax på varorna man handlar och vattnet i toaletterna är jätte lågt. Små grejer som blir väldigt påtagliga när man varit borta ett år. Jag hade som sagt ett hemskt avsked från familjen, men det var glädjetårar när jag mötte min svenska familj på Kastrup och ännu mer när jag kom hem och överraskades av att släkten och vännerna satt i vardagsrummet. Har använt tiden till att komma in i dygnsrytmen, träffa alla vänner, packa upp och äta god svensk mat. Har pratat med min värdfamilj och mina pojkar var dag sedan jag kom hem, dom ringer på Skype och det är lika trevligt var gång. Nu sitter jag på tåget till Göteborg, ska hälsa på min vän och sen på fredag drar jag mot Borås där Jensan hämtar upp mig och sen åker vi genom Sverige och hämtar upp alla Chicago brudar för att nå slutdestinationen Sandviken ovanför Gävle där alla vi ska fira Annas födelsedag och njuta av att vara tillsammans igen. Saknar dom så. Nu ska jag dricka kaffe, en liten update om livet i Sweden so far

Kommentera här: